معایب پروژکتورهای LCD

معایب  پروژکتورهای LCD بیشتر هنگام تماشای ویدئو بروز میکند تا نمایش دیتا :

اثر Screen Door

  • تصاویر واضح تر تولید شده توسط پروژکتورهای LCD می تواند یک عیب برای آن ها باشد، چون فوکوس دقیق تر باعث می شود تا پیکسل های یک تصویر (“chicken wiring” یا “screen door effect”) بیشتر نمایان شوند. در واقع گاهی اوقات اگر از نزدیک به صفحه نمایش نگاه کنید میتوانید پیکسل ها را از هم تشخیص دهید.

کنتراست

  • کنتراست پروژکتورهای LCD در مقایسه با DLP زیاد خوب نیست، به این معنی که پروژکتورهای LCD نمی توانند تصاویر کاملاً سیاه ایجاد کنند. هر دو مورد اشاره شده در بالا اکنون با عرضه ی مدل های جدید 3LCD با رزولوشن بالا کمتر به عنوان یک مشکل مطرح می شوند.

قابلیت حمل

  • پروژکتورهای LCD قطعات بیشتری داشته و حجیم تر هستند و نسبت به DLP ها قابلیت حمل کمتری دارند.

تنزل تصویر

  • وجود قطعات بیشتر به این معنی است که قطعات بیشتری می توانند مشکل پیدا کنند. پنل های LCD در بلند مدت می توانند تنزل تصویر را تجربه کنند که تعادل رنگ تغییر کرده و کنتراست کلی کاهش پیدا می کند. جایگزینی پنل های LCD بسیار گران قیمت خواهد بود.

پیکسل های مرده

  • پیکسل های مرده می تواند یک مشکل در پروژکتورهای LCD باشد، به گونه ای که یک یا چند پیکسل به صورت دائمی روشن یا خاموش می شوند. در صورتی که یک پیکسل این مشکل را داشته باشد تاثیر آن به سختی قابل مشاهده خواهد بود، اما اگر این مشکل در دسته ای از پیکسل ها رخ دهد بسیار آزار دهنده می شود.

 

مزایای پروژکتورهای DLP چیست؟

 

پروژکتورهای DLP مورد علاقه ی مسافران جاده و علاقه مندان سینمای خانگی می باشد به دلایل مختلف:

قابلیت حمل

  • پروژکتورهای DLP کوچکتر بوده و نقل و انتقال آن ها آسان تر است چون آن ها در مقایسه با سه پنل پروژکتورهای LCD فقط یک عدد چیپ دارند.

کنتراست بالاتر

  • رنگ های سیاه عمیق دست یافتنی در آن ها را در بین برنامه های سینمای خانگی بسیار محبوب کرده است.

 

قابلیت اطمینان

  • DLP ها به دلیل وجود قطعات کمتر دفعات کمتری خراب می شوند و هزینه ی تعمیر آن ها زیاد بالا نیست. پروژکتورهای DLP دارای اپتیک های محکم شده هستند که آن های برای محیط های با گرد و غبار زیاد ایده آل می کند.

 

معایب تکنولوژیDLP

 

اثر رنگین کمانی

  • وقتی که در حال تماشای یک تصویر ارسال شده توسط پروژکتور DLP هستید، اگر به یک شیء خارجی نگاه کنید، یا وقتی که به سرعت از یک سمت صفحه ی نمایش به سمت دیگر آن نگاه کنید اثر رنگین کمان را تجربه خواهید کرد –یک فلش لحظه ای که به صورت نوارهای به رنگ رنگین کمان در حاشیه ی اشیاء روشن تر نمایان می شوند. این موضوع البته در DLP های قدیمی بدون چرخ های 6 رنگی مدرن و سریع وجود دارد و در پروژکتور های جدید تر به سختی قابل تشخیص است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *